Stačí mít sen.

To ostatní už se nějak uspořádá …

Jana Šafářová

Že se za velkou červenou tečkou a nenápadnými dveřmi ve Vězeňské ulici v centru Prahy skrývá kadeřnický salon s unikátním hair spa a zároveň concept store s pečlivě vybranou módou už dnes dobře vědí nejen insideři z kadeřnické a fashion scény, ale hlavně zástupy spokojených klientů. Red Salon slaví deset let od otevření a majitelka Jana Šafářová vypráví, jak se jí a jejímu týmu povedlo v historickém centru Prahy vytvořit prostor, kde zapomenete na okolní svět a budete si připadat, že jste se v mžiku přenesli do kulis svého oblíbeného britského filmu nebo třeba do jednoho z cool kadeřnictví (nebo snad barů?) v centru Londýna. A pak o tom celém budete s nadšením volat domů.

Tehdejší prostor Red Salonu by vás v době kolem roku 2012 ale přenesl spíš do hororové lekačky než na proceduru v dovolenkové náladě. Absolvoval totiž proměnu z neudržované bývalé restaurace s odstřiženou elektřinou, kde bylo potřeba si ve členitých podzemních místnostech svítit baterkou a vyhýbat se zašlé vzduchotechnice. I přes to všechno ale Janu Šafářovou zaujal místní genius loci a po mnoha poradách s filmovým architektem Martinem Kurelem už byly kontury dnešního kadeřnictví i v tmavých sklepích jasnější. Když se Red Salon 13. ledna 2013 otevřel, první klienti nevěřili, že jde o zbrusu nový podnik. Martin Kurel si totiž dal záležet na každém detailu, aby prostor už od začátku působil útulně a zabydleně. „Vždyť dělám do filmu byty, kde to má vypadat tak, že tam třicet let někdo bydlí,“ říkával s oblibou Janě.

Inspiraci, jak zařídit kadeřnický salon se zážitkem, jaký v Praze nemá obdoby, hledala Jana Šafářová v Londýně, kam se na doporučení vydala za známou českou vlasovou stylistkou Mirkou Myšičkou Hajdovou. S tou následně osm let spolupracovala, Mirka dala konceptu jasnou tvář a má na podobě Red Salonu velký podíl. Aby Jana zjistila, co všechno londýnské salony tehdy nabízely, absolvovala klidně tři foukané za den, což vzhledem k hustotě dopravy v britské metropoli znamenalo leckdy nasednout do taxíku s napůl mokrými vlasy. „Měla jsem s sebou notýsek, kam jsem si po návštěvě každého salonu zapsala, co se mi líbilo, co naopak ne, a co mě naprosto uchvátilo. Když jsem v Notting Hill uviděla nad dveřmi namísto názvu kadeřnictví jen tři tečky, měla jsem hned jasno i o vizuálu mého snu. V tu chvíli jsem ale byla ještě na míle daleko od jakékoliv realizace,“ vzpomíná Jana.

Začátky nikdy nebývají tak docela procházkou růžovou zahradou a když chcete vybudovat byznys či vlastní značku v dosud zcela neprobádaných vodách, platí to dvojnásob. Příběh Red Salonu začala Jana Šafářová psát po mateřské, kdy už se nechtěla vracet do své původní práce v technickém oboru a přemýšlela nad změnou. Chtěla totiž pracovat s hezkými produkty v oblasti módy či kosmetiky, které bude mít ráda, bude jim rozumět a setká se osobně s koncovým zákazníkem. A to se jí povedlo. „Absolvovala jsem rekvalifikační kurz v oboru kadeřnictví, ale zjistila jsem, že samotné stříhání a vlasový styling není cesta pro mě. Nechala jsem si poradit od kadeřnických špiček v oboru, ale když otevíráte salon, nikdo vám neřekne, že namísto běžné pračky a sušičky potřebujete profesionální stroje, které zvládnou nepřetržitý provoz, ani že je dobré elektriku zapojit tak, aby vám při prvním spuštění všech fénů nevypadly pojistky. Po tom, co jsem si v začátcích každý večer vozila ručníky domů, abych je přes noc vyprala a usušila, už jsem na takové situace expert,“ směje se majitelka salonu, která si při realizaci svého snu bohužel prošla i mnoha nepříjemnostmi.

Jana Šafářová

“Thought Catalog makes me feel like someone else out there gets me.”

– JANA ŠAFÁŘOVÁ

Chceš se mě na něco zeptat?

Want to know or have a question

NAPIŠ MI